Matikan Enjin Kenderaan Anda Sebelum Keluar Kereta.

 

Matikan Enjin Kenderaan Anda Sebelum Keluar Kereta

Dua budak nyaris diculik

PONTIAN – Gara-gara tidak mematikan enjin kenderaan ketika berhenti membeli kuih di tepi jalan, seorang ibu muda nyaris kehilangan dua anak perempuannya apabila seorang lelaki tiba-tiba melarikan kenderaan tersebut di Pekan Nenas, di sini.

Bagaimanapun dia bernasib baik kerana kenderaan yang dipandu lelaki warga Nepal itu terbabas lalu merempuh tembok asrama Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Dato Mohd Yunos Sulaiman, kira-kira 800 meter dari tempat kejadian.

Ketua Polis Daerah Pontian, Superintendan Zahaliman Jamin berkata, kejadian berlaku pada jam 1.30 tengah hari kelmarin ketika wanita berusia 30-an itu berhenti membeli kuih tanpa mematikan enjin kenderaan jenis pacuan empat rodanya kerana dua anaknya berada di dalam.

“Tiba-tiba seorang lelaki warga Nepal menaiki kenderaan tersebut dan melarikannya dengan kedua-dua anak wanita itu yang berusia 9 dan 11 tahun berada di dalamnya,” katanya,

Menurut beliau, menyedari kenderaan dan kedua-dua anaknya dilarikan, wanita berkenaan cuba mengejar dengan menaiki kereta orang awam yang melalui jalan berkenaan.

“Bagaimanapun ketika sampai di hadapan asrama sekolah, kenderaan yang dipandu lelaki itu gagal dikawal lalu merempuh tembok sekolah berkenaan. Dia ditahan orang ramai yang berada di tempat kejadian,” katanya.

Zahaliman berkata, kedua-dua kanak-kanak itu selamat dan diserahkan kepada ibu mereka yang sampai ke tempat kejadian sejurus selepas itu.

“Lelaki tersebut yang mengalami kecederaan ringan akan disiasat di bawah Seksyen 393 Kanun Keseksaan,” katanya.

Beliau berkata, pihaknya percaya ketika melakukan perbuatan tersebut, lelaki berkenaan berada dalam keadaan mabuk.

Sehubungan itu, beliau meminta orang ramai agar sentiasa berhati-hati ketika memberhentikan kenderaan dan pastikan enjin kenderaan dimatikan bagi mengelakkan sebarang kejadian tidak diingini.

www.lelakiperkasa.com

Terpedaya Dengan Bomoh.

Bomoh Ismail mengambil masa lebih kurang 20 minit untuk menguli buah dada cikgu Sharifah yang putih melepak dan dihiasi dengan mercu yang agak kehitaman. Beliau dalam mengulinya dengan licin lantaran minyak masak yang disapunya. “Cikgu, pakcik rasa … cikgu ada terkena buatan orang kot.” kata bomoh pada Cikgu Sharifah rasa terangsang oleh ramasan kasar tangan omoh Ismail. Tapi apa boleh buat, cikgu terpaksa menyerah apa saja untuk mengubati penyakitnya. “Entahlah pakcik, saya pun tak tahu, pakcik buatlah apa yang patut, asalkan saya dapat mengubati penyakit saya ini.” Cikgu Sharifah seolah-olah merelakan apa jua tindakan bomoh Ismail.

“Cikgu boleh meniarap!” Kata bomoh Ismail. Cikgu pun memalingkan badannya dan bomoh Ismail membetulkan kain batik yang melitupi tubuh Cikgu Sharifah tersebut. “Kalau cikgu rasa sakit, cikgu beritahu yee!” Bomoh Ismail mula duduk perlahan-lahan atas belakang Cikgu Sharifah dan kedua-dua tangannya digunakan untuk mengurut bahu cikgu dengan perlahan. “Sakit ke cikgu”. tanya bomoh lagi. “Tak pakcik”. Bomoh Ismail makin seronok dengan urutannya dan perlahan-lahan kain yang menutup belakang cikgu ditarik perlahan-lahan sehinggalah bahagian punggung cikgu sahaja yang dittutupi dengan kain tersebut, malah betis dan peha cikgu kini terdedah pada pandangan bomoh Ismail. Tanpa pengetahuan cikgu Sharifah, bomoh tersebut kini sudah mengangkat kain pelikatnya ke atas paras lututnya dan terpancaklah senjatanya yang keras itu tanpa ditutupi oleh seluar dalam. Namun cikgu Sharifah tidak menyangka yang zakar bomoh itu kini sudah melekat di atas belakang cikgu.

Kemudian bomoh Ismail turun dari tunggangannya dan dengan perlahan beliau mengurut betis dan peha cikgu Sharifah. Kedua-dua belah kaki hingga ke pangkal peha diurutnya perlahan-lahan dan akhirnya dengan gerakan yang sangat halus, bomoh telah melucutkan seluar dalam cikgu sharifah. “Pakcik, seluar tuu… kena buka juga kee..” tanya cikgu. “Yelah… sebabnya minyak yang pakcik sapu nii mestilah meratai seluruh tubuh cikgu”. jawab bomoh itu selamba. Cikgu Sharifah pun merelakan tindakan bomoh tersebut. Apa lagi, punggung cikgu Sharifah yang berisi itu diramas-ramas oleh bomoh tersebut dengan minyaknya. Cikgu Sharifah mula merasa semacam sahaja dan terasa seolah-olah cecair lendir mula membasahi di celah kangkangnya.

“Cuba cikgu angkat sedikit punggung cikgu”. Pinta bomoh Ismail. Dengan perlahan cikgu Sharifah membengkokkan kakinya dan meniarap dalam keadaan menonggeng tanpa dan bomoh Ismail mengambil semula kain batik dan menutupi keseluruhan belakang tubuh cikgu. “Buka sedikit kangkang cikgu yee, pakcik bak sapu minyak sikit kat bawah nii ha…” Cikgu Sharifah membuka sedikit kangkangnya sebagaimana yang diarahkan oleh bomoh tersebut. “Dengan perlahan bomoh beralih kecelah antara dua betis cikgu Sharifah dan memegang peha cikgu yang gebu itu sambil menguaknya sedikit. “Sikit lagi cikgu, nanti susah pakcik nak sapukan minya nii haa… apa yang nak malunya, nanti tak boleh nak buang penyakit pula.” Cikgu pun dengan bantuan tangan bomoh tersebut telah menguakkan lagi kangkangnya.

Bomoh Ismail menyapukan jari telunjuknya dengan sedikit minyak dan dengan sapuan yang perlahan beliau menyapu permukaan faraj Cikgu Sharifah yang sudah basah dengan air mazinya. Cikgu hanya mampu menahan kegelian yang tak terhingga. Bomoh Ismail beralih tempat duduk dan beliau bercangkung di sebelah kiri cikgu Sharifah. Kedua-dua belah tangannya di sapu dengan minya dan membaca beberapa lafaz, kemudian tangan kirinya meramasa buah dada cikgu Sharifah sementara tangan kanannya menyapu permukaan faraj. gerakan sapuan di permukaan faraj cikgu Sharifah semakin rancak setelah air mazi keluar dengan banyaknya. “Cikgu jangan kemut, nanti ada kawasan yang tak terkena minya”. Apa lagi… dengan perlahan-lahan bomoh Ismail mula memasukkan jari telunjuknya ke dalam lubang faraj yang sudah penuh dengan pelincir. “Aaaaa….. pakcik, pakcik… pakcik…” “Sabarlah cikgu…” “Kejap lagi selesai lah”. Cikgu hanya mampu menahan kegelian. Sorongan tangan bomoh ke dalam kemaluan cikgu Sharifah semakin ke! ncang hinggalah “…. aaaaaahhhhhhhhhhh…. pakcik”. Cikgu Sharifah tidak dapat menahan lagi hinggalah beliau mengemut sekuat-kuatnya tangan bomoh tersebut dan beliau bukan lagi dalam keadaan menonggeng, tetapi meniarap semula seperti biasa. Bomoh pun menarik jari telunjuknya dari lubang faraj cikgu Sharifah dan mengarahkan cikgu Sharifah supaya memakai kain batik yang tak berjahit tadi kerana selepas ini cikgu Sharifah akan dimandikan dengan air jampi.

Dato Siti Dah Cipta Rekod Dunia?

Hah, mungkin ada yang terkejut melihat tajuk berita yang  tulis ni. Kenapa? Tak Percaya?

Siti dah cipta rekod dunia? Rekod apa tu?

Sebenarnya ia adalah rekod Siti menenangi kategori Penyanyi Wanita Popular sebanyak 12 KALI BERTURUT-TURUT dalam sebuah anugerah berprestij pilihan peminat! Gelaran itu pastinya menerusi Anugerah Bintang Popular Berita Harian (ABPBH) yang sudah 22 kali dianjurkan.

Pada kajian saya, mana ada award dalam dunia ini yang menyaksikan seseorang artis itu menang 12 kali atau 12 tahun berturut-turut gelaran yang sama pilihan peminat. Rasanya, Whitney Houston, Mariah Carey, Shah Rukh Khan atau Michael Jackson pun tak pernah kot?

Tapi saya perlukan bantuan semua peminat untuk tolong semak kenyataan saya ini. Mana tahu kalau-kalau ada artis yang tidak pernah kita tahu di Russia ke, Alaska ke atau mana-mana ceruk negara di dunia ini mencipta kejayaan sebagaimana Dato Siti. Saya sangat-sangat menghargai bantuan korang tu dan sedia membetulkan fakta ini demi kebaikan bersama.

Mendengar kata-kata gosip itu, editor  pun terus menghubungi Pengerusi ABPBH iaitu Kak Cham.

“Terima kasihlah kepada saya kerana mengutarakan perkara ini. Kita akan semak fakta itu dulu. Kita sedar di peringkat Malaysia dan negara serantau, Siti sudah mencipta rekod baru. Cuma sekarang kita akan mengusulkan perkara ini kepada pihak Malaysia Book of Records dan seterusnya Guiness Book of World Records tentang kejayaan Dato’ Siti dalam ABPBH.

“Selama ini memang Siti terus mendapat sokongan peminat dan inilah satu-satunya anugerah yang memberikan seratus peratus kebebasan kepada peminat untuk mengundi kejayaan artis pujaan mereka.

“Kalau benarlah Siti telah mencipta rekod dunia, ia satu kejayaan yang manis buat Malaysia,” kata Kak Cham dengan teruja.  Haa, tapi ingat, jangan lupa , Saya masih memerlukan bantuan korang juga untuk menyemak fakta sebelum pengumuman rasmi dibuat. Cayalah Dato Siti!

tips untuk tahan lama

Mati goda isteri orang

SIASAT...anggota polis memeriksa mayat Yap yang <br>dipercayai dibunuh.
SIASAT…anggota polis memeriksa mayat Yap yang
dipercayai dibunuh.

GOMBAK: Seorang lelaki yang menjalin hubungan dengan seorang wanita warga Indonesia yang sudah bersuami mengundang padah apabila dia dipercayai diserang dan ditetak dengan parang hingga hampir putus pergelangan tangan, pagi semalam.

Ketika kejadian jam 4.20 pagi itu, mangsa dikenali sebagai Yap Voon Kiat, 21, dalam perjalanan menghantar teman wanitanya itu ke rumah sewa di Kampung Melayu Sungai Buloh, dekat sini, sebelum diserang sekumpulan lelaki dipercayai suami kepada teman wanita mangsa.

Serangan menggunakan parang itu menyebabkan tengkorak belakang kepala mangsa pecah manakala pergelangan kedua-dua tangannya hampir putus dipercayai cuba mempertahankan diri.

Mayat mangsa dijumpai terbaring berlumuran darah oleh seorang orang awam yang melalui kawasan itu.

Ketua Polis Gombak, Asisten Komisioner Abdul Rahim Abdullah, berkata mangsa dipercayai dipukul di kepala dari belakang menyebabkan tengkoraknya pecah serta di tetak di pergelangan tangan hingga hampir putus menggunakan senjata tajam.

“Siasatan awal mendapati mangsa menjalani hubungan sulit dengan seorang wanita Indonesia yang sudah berkahwin dan sering keluar bersama.

“Wanita terbabit bekerja di kilang yang sama dengan mangsa dan polis tidak menolak kemungkinan dia diserang suami wanita itu yang cemburu apabila mengetahui hubungan sulit mereka berdua,” katanya.

Menurutnya, pemeriksaan di kawasan kejadian tidak menemui senjata dan kini polis memburu pasangan Indonesia terbabit yang sudah melarikan diri.

“Kes disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan dan orang ramai yang mempunyai maklumat diminta menghubungi balai polis bagi membantu siasatan,” katanya.

Mayat Yap kemudian dihantar ke Hospital Sungai Buloh untuk bedah siasat

tips memikat wanita

Sudah dilamar

Rap
PENGALAMAN pahit dua kali putus cinta sebelum ini menjadikan pelakon Serina Redzuawan seolah-olah fobia untuk menjalinkan hubungan intim dengan mana-mana lelaki.

Malah, kata anak tukang masak terkenal Chef Wan ini, dia juga tidak terfikir untuk bercinta lagi dalam tempoh terdekat ini kerana bimbang ia akan putus di tengah jalan sama seperti hubungan terdahulu.

“Sebenarnya selepas putus cinta dengan pelakon Allahyarham Hani Mohsin dulu, saya juga menjalinkan hubungan yang serius dengan seorang jejaka Melayu yang bertugas sebagai jurutera selama dua tahun.

“Apabila si dia balik dari Amerika Syarikat, saya terus berjumpa dengannya dan bertanya sama ada dia bersedia untuk mengakhiri hubungan kami dengan perkahwinan, tetapi si dia memberitahu saya dia belum bersedia.

“Buat apa saya nak tunggu dia lagi kerana saya memang sudah lama bersedia untuk berkahwin dan ramai rakan sebaya juga sudahpun berumah tangga. Justeru, saya terus mengambil keputusan memutuskan hubungan itu,” katanya.

Namun, pertemuan dengan jejaka Inggeris, Gavin Edward O’luanaigh atau nama Islamnya, Salahudin Ghaffar, 33, yang juga Pengarah Urusan Football Focus Sdn Bhd setahun yang lalu ternyata mengubah segalanya.

“Kami bertemu di majlis hari jadi seorang rakan dan saya hanya menghubunginya seminggu selepas pertemuan itu dengan kad bisnes yang diberikan pada saya.

“Selepas berkawan selama enam bulan, Salahudin terus ingin menjalinkan hubungan yang lebih serius dengan saya.

“Hati saya terbuka untuk menerima jejaka dari London itu dalam hidup saya kerana dia menunjukkan dirinya yang sebenar.

“Selain itu, kami berkongsi minat yang sama iaitu aktiviti bersukan. Dia memang suka bermain bola sepak dan saya pula memang menyukai aktiviti lasak seperti memanjat bukit, bermain badminton dan futsal,” katanya.

Bagaimanapun, kata Serina, yang sibuk dengan penggambaran drama bercorak kepolisan, Akademi Polis musim ke-5 dan Roda-Roda Kuala Lumpur musim ke-3, dia berusaha meyakinkan bapanya terlebih dulu sebelum mendapat restunya untuk berkahwin.

“Pada peringkat awal, papa tidak setuju saya ingin berkahwin dengan Salahudin. Saya berusaha meyakinkannya bukan semua lelaki mat salih itu tidak betul.

“Saya juga meminta papa bertemu dengan Salahudin dan selepas itu menilainya sendiri. Selepas papa bertemu dengannya, dia terus merestui hubungan kami berdua.

“Sebagai anak, sangat penting, saya mendapat restu ibu bapa sebelum mengambil keputusan untuk berkahwin.

“Apa yang saya harapkan sekarang, hubungan saya dan Salahudin akan berakhir ke jenjang pelamin seperti direncanakan,” katanya.

Ditanya mengenai majlis pertunangan, Serina berkata, mungkin tiada majlis pertunangan kerana Salahuddin sudahpun melamarnya dengan memberikan cincin tanda, dua bulan lalu.

“Sehari sebelum majlis akad nikah, majlis berinai kecil akan diadakan di kediaman keluarga pada malam 31 Disember. Ia disusuli dengan majlis pernikahan kami yang akan berlangsung jam 5 petang di Masjid Wilayah Persekutuan, Jalan Duta, Kuala Lumpur pada tanggal 1 Januari 2010.

“Majlis resepsi pula akan berlangsung pada keesokan harinya 2 Januari 2010 di Hotel Royal Chulan, Kuala Lumpur pada sebelah malamnya.

“Saya akan menggayakan baju rekaan Ridz untuk majlis akad nikah dan Radzwan Radziwil untuk majlis resepsi,” katanya.

Serina ditemui di sidang akhbar The 3rd Chocolate Cake Championship di Alexis Bistro, Jalan Ampang, kelmarin. Hadir sama, bapanya, Chef Wan yang juga ketua juri pada pertandingan itu dan adiknya, Chef Riz.

Sementara itu, Chef Wan berkata, majlis perkahwinan Serina akan berlangsung secara sederhana, tetapi meriah.

“Saya tidak akan buat majlis besar-besaran atau Wedding of The Year kerana tidak ingin membazir atau menunjuk-nunjuk pada orang.

“Sebenarnya, ramai pihak yang berminat untuk menaja majlis perkahwinan Serina, tetapi saya menolaknya kerana saya masih mampu mengadakan majlis kahwin untuk anak sendiri.

“Saya tidak kisah orang nak kata saya kedekut kerana bagi saya kalau ada duit yang berlebihan itu lebih baik sedekah pada golongan yang lebih memerlukan di luar sana,” katanya.

Chef Wan atau nama sebenarnya Redzuawan Ismail berkata, setakat ini, persiapan majlis perkahwinan Serina baru siap sebanyak 30 peratus.

“Pihak kami akan mendapatkan khidmat kawan baik, Datuk Farida Hashim yang pernah menjadi perancang majlis perkahwinan penyanyi Ning Baizura.

“Konsep majlis resepsi ialah perkahwinan dalam taman kerana Serina dan Salahudin sangat mencintai alam semula jadi.

“Saya juga tidak mengundang ramai tetamu dan hanya kira-kira seramai 650 tetamu di majlis resepsi yang membabitkan keluarga terdekat kedua-dua belah pihak, rakan artis dan pihak media yang rapat saja nanti.

“Tiada tetamu kenamaan, tetapi saya turut mengundang golongan anak yatim untuk sama-sama meraikan majlis perkahwinan ini.

“Hasil perbincangan kedua-dua belah pihak juga, pihak lelaki akan menyerahkan wang hantaran sebanyak RM30,000 dengan tujuh dulang hantaran berbalas sembilan oleh pihak perempuan pada majlis pernikahan nanti,” katanya.

Mengenai Salahudin sebagai calon menantu, Chef Wan berkata, dia menerima Salahudin sebagai menantunya kerana dia berbudi bahasa, berpelajaran dan ahli perniagaan yang dinamik.

“Sebenarnya, saya tidak kisah siapapun pilihan anak saya termasuk pemandu teksi sekalipun kerana apa yang penting dia bahagia dengan pilihannya itu.

“Apa yang penting, Salahudin juga sudah memeluk Islam lebih awal sebelum Serina berkawan dengannya,” katanya.

tips untuk tahan lama

Manohara sedia ke Kelantan

KOTA BHARU: “Sekiranya perlu, anak guam kami (Manohara Odelia Pinot) bersedia untuk datang ke Kelantan,” kata peguam syarie, Mohd Faiz Adnan yang mewakili model warga Indonesia itu di luar Mahkamah Tinggi Syariah di sini, semalam.

Beliau mengulas sama ada Manohara akan menghadiri prosiding perbicaraan membabitkan dirinya terhadap tuntutan saman difailkan Tengku Temenggong Kelantan, Tengku Muhammad Fakhry Ismail Petra.

Mohd Faiz dari Tetuan Faiz Adnan & Associates, berkata anak guamnya itu sedia hadir ke mahkamah sekiranya diarah berbuat demikian bagi membolehkannya menjawab pertuduhan.

“Saya rasa ini kes biasa, tetapi ia sudah disensasikan. Ia hak di antara individu dengan individu iaitu suami dan isteri dan perlu dihormati kepentingan dan hak individu berkenaan.

“Dalam kes di mahkamah, prosedur memerlukan Manohara untuk hadir bagi menjawab pertuduhan terhadapnya. Sebab itu kami sebagai peguam, jalan yang kami boleh bantu ialah untuk memberikan bantuan bagi memudahkan kes ini,” katanya.

Menurutnya, disebabkan kes perceraian membabitkan soal emosi, maka biar emosi berkenaan ditentukan sendiri orang yang menerima akibatnya.

“Pada saya, Manohara perlu mendapat hak sewajarnya dan kami di sini membantu Manohara mengenai apa hak dia di Malaysia,” katanya.

Ketika diajukan soalan berikutan keengganan peguam defendan mengemukakan bantahan terhadap pindaan tuntutan saman yang dikemukakan peguam Tengku Muhammad Fakhry yang diwakili Zainul Rijal, Mohd Faiz berkata ia membabitkan fakta.

“Kenapa kita tidak perlukan bantahan (pindaan) disebabkan ia membabitkan fakta dihujahkan. Kita hanya boleh untuk mengemukakan bantahan melalui dokumen pembelaan sekiranya ada.

“Saya juga tidak membantah sebab fakta kepada kes ini tidak diubah sepenuhnya, tetapi hanya membabitkan soal nombor saja. Saya percaya kepentingan anak guam saya tidak terhalang untuk itu,” katanya.

Sementara itu, katanya, Manohara juga bercadang memfailkan satu lagi kes membabitkan perceraian secara fasakh terhadap Tengku Muhammad Fakhry, namun tidak memperincikannya.

“Kami bercadang memfailkan pembelaan sama ada nak failkannya pada 2 September atau selewat 14 hari sebelum tarikh sebutan pada 5 Oktober akan datang…masih menunggu arahan anak guam,” katanya.

Pada prosiding itu, model warga Indonesia, Manohara yang juga isteri Tengku Muhammad Fakhry Ismail Petra melantik dua peguam untuk mewakilinya di Mahkamah Rendah dan Tinggi Syariah di sini.

Seperti kenyataan yang dikeluarkan sebelum ini, peguam syarie Mohd Faiz Adnan dan Roshdan Sujak Rafie dilantik mengendalikan kes saman Tengku Muhammad Fakhry terhadap Manohara untuk menjelaskan hutang berjumlah kira-kira RM1.1 juta.

Selain itu, kedua-dua peguam terbabit turut dipertanggungjawabkan untuk mengendalikan kes saman yang difailkan defendan sebelum ini supaya defendan kembali taat kepada suaminya.

Perkara itu berlaku sebaik kes saman dikemukakan Tengku Muhammad Fakhry terhadap Monohara disebut semula jam 9.15 pagi semalam, sebelum peguam terbabit mengakui mewakili defendan dalam kes itu.

Bagaimanapun, hasrat Manohara meminta dua peguam pemerhati masing-masing Khairul Nizam Yub dari tetuan Faiz Adnan & Associates dan Fakrul Hisham Abdullah sebagai pemerhati bagi pihak Farhat Abbas iaitu peguam Manohara di Indonesia, gagal.

Ini berikutan pertimbangan dibuat Hakim Syarie Mohd Yusof Awang sebaik membantah cadangan peguam defendan untuk membawa peguam pemerhati duduk sebaris dengan peguam kedua-dua pihak.

Situasi itu menyebabkan kedua-dua peguam pemerhati terbabit akur dengan keputusan mahkamah sebelum mereka bangkit dari tempat duduk peguam defendan ke bahagian galeri awam.

Dalam prosiding itu, Mohd Faiz dan Roshdan akan mendengar dua tuntutan saman yang difailkan Tengku Muhammad Fakry termasuk tuntutan hutang berjumlah kira-kira RM1.1 juta di Mahkamah Tinggi Syariah.

tips untuk tahan lama

Tidak kisah tidak popular


FAIZAL hanya mahu berusaha dan melangkah ke depan.

MENYEPI diri sejak melancarkan album sulungnya pada Ogos lalu, Mohammad Faizal Ramly (Faizal) boleh dikatakan antara juara Akademi Fantasia (AF) yang paling kurang mendapat perhatian media. Jika ada pun cerita mengenai Faizal, ia semuanya berita yang kurang enak.Dilemparkan pelbagai tuduhan termasuk mengambil dadah serta tidak berdisiplin, karier Faizal agak berliku sehinggakan dia dilabelkan sebagai juara AF yang paling tidak berjaya. Namun, di sebalik ‘ketiadaan’ Faizal, dia sebenarnya sibuk membuat persembahan.

Cuma persembahan-persembahan itu tidak mendapat perhatian media yang sekali gus membuatkan orang berfikir Faizal tidak lagi aktif. Namun, Faizal tidak kisah dengan semua tanggapan orang kerana semua itu menjadikan dirinya lebih matang.

Lagipun, penyanyi berusia 25 tahun itu bersyukur kerana dia masih mampu bertahan dan rezekinya tidak pernah putus. “Saya tidak kisah jika diri saya tidak popular atau kurang publisiti. Apa yang penting adalah rezeki. Janji saya cukup makan dan tidak buat benda-benda jahat terhadap orang lain,” kata Faizal ketika ditemui pada majlis promosi filem Momok The Movie.

Banyak membuat persembahan di Johor dan Pulau Pinang, Faizal turut memberitahu mungkin perjalanan kariernya yang membuatkan dia kelihatan seperti menghilangkan diri.

“Saya tahu ada banyak media yang berkata saya sukar untuk dihubungi. Namun, itu bukannya niat saya. Cuma mungkin kerana saya melakukan semua benda secara peribadi, jadi ada kalanya timbul sedikit salah faham.

“Bayangkan saya selalu memandu kereta seorang diri untuk pergi ke destinasi persembahan. Saya juga menguruskan jadual seni saya sendiri. Saya mahu membuktikan kepada orang ramai bahawa saya mampu melakukannya dan tidak kisah jika perlu bermula dari bawah.

“Saya juga tidak mahu menggunakan khidmat pembantu kerana sudah selesa dengan keadaan sekarang. Biarlah apa orang nak cerita kerana ini adalah perjalanan seni saya sekarang,” katanya yang tidak kisah dengan sebarang kontroversi.

Kekurangan publisiti juga tidak bermaksud dia sudah dilupakan ramai. Malah dalam diam, Faizal telah ditawarkan untuk berlakon dalam dua buah filem. Menariknya dalam kedua-dua filem itu, Momok The Movie dan Pulau Asmara, dia diberi peranan sebagai tunjang utama.

Membawakan watak utama sebagai Adlin dalam Momok The Movie, filem tersebut memberikan banyak pengalaman hebat terhadap dirinya walaupun prosesnya lebih penat berbanding nyanyian. Filem Momok The Movie arahan M.Jamil akan ditayangkan di pawagam pada Hari Raya Pertama nanti.

“Saya tidak pernah terfikir bahawa saya akan ditawarkan watak utama. Lagipun, ini merupakan percubaan pertama dan saya berpeluang untuk bekerjasama dengan pelakon hebat lain seperti Nabil Raja Lawak, Datuk Aziz Sattar, Abon, Leez AF4, Mimi Rahzia dan seniwati tersohor, Datuk Sarimah.

“Tanpa sebarang pengalaman, saya tidak sangka akan ditawarkan untuk berlakon. Mungkin ini rezeki saya. Malah selepas penggambaran Momok The Movie, saya terus ditawarkan untuk sebuah lagi filem iaitu Pulau Asmara arahan Utam Kumar.

“Menceritakan kisah tiga sahabat yang bercuti di Pulau Langkawi, filem genre romantik itu yang diterbitkan oleh Ala Kazam Production sudah siap penggambaran dua bulan lalu. Namun, saya tidak begitu pasti dengan tarikh tayangannya lagi,” kata Faizal.

Tidak kisah jika dia lebih aktif berlakon selepas ini, Faizal memberitahu lakonan dan nyanyian saling mempunyai kaitan. Tapi apa yang pasti, dia akan memberikan yang terbaik dalam bidang yang diceburi.

“Asalkan saya masih mempunyai peluang, saya akan terus mencuba. Selain berlakon, saya juga ada satu projek khas bersama kumpulan Iklim. Setakat ini saya sudah merakamkan lima buah lagu dan ada tiga lagi yang belum dirakamkan,” katanya yang bertindak sebagai vokalis ’sementara’ kumpulan itu.

tips memikat wanita

Selamat pengantin baru

JOHAN (kiri) dan Ozlyn.



ERMM…Kalau dulu pasangan kekasih merpati dua sejoli Johan dan Ozlyn asyik berkepit ke hulu-hilir, sekarang ini alhamdulillah mereka berdua telah pun mempunyai ikatan yang sah sebagai suami isteri pada 25 Julai lalu.

Marilyn harap lepas kahwin tidak ada lagi cerita-cerita kurang enak tentang mereka berdua, yelah kalau dulu nak bermesra depan orang, banyak pihak yang naik meluat dan menyampah.

Sekarang ini bolehlah bermesra sakan. Sudah jadi suami isteri yang sah, tak ada orang hendak larang. Tetapi awas! Jangan ‘over peluk’ sudahlah, nanti lain pula ceritanya. Jangan marah, Marilyn hanya mengingatkan sahaja sebelum berlaku kontroversi seterusnya.

Marilyn pun tumpang gembira walaupun tidak dijemput ke majlis pernikahan. Marilyn tak kisah sangat kalau artis kahwin tak jemput media.

Marilyn anggap kahwin atau cerai artis tidak akan memberi apa-apa makna kepada perkembangan dunia seni tempatan, sebab itu Marilyn tak kisah sangat, jemput ke tidak sama saja.

Apapun Marilyn ucapkan Selamat Pengantin Baru buat mereka berdua dan semoga berkekalan hingga ke anak cucu hendaknya.

tips memikat wanita

MINYAK WANGI PEMIKAT!! LEBIH 500 TESTIMONI!!!!!REAL

Phero-X™
Androstenone Pheromone
The Science Of Attraction

Product By : Morgan Labs LCC
Made In : Russia

Phero-X™ adalah formula yang kompleks dan rumit, anda akan menjana pelbagai kesan aura danmencuri perhatian manusia.
Kesan keseluruhannya akan membuatkan anda rasa mudah untuk bergaul dan bermesra dan bertemu dengan kenalan.

Yang anda akan benar-benar pasti ialah bau pheromones yang unik membuatkan ramai orang tertanya-tanya
di dalam hati…. “bau apakah ini???” disebabkan kesan pheromones yang bermain dengan minda mereka.

Tidak seperti kebanyakan pewangi, kerana anda tahu, sebaik sahaja menghidu minyak wangi, anda tahu itu minyak wangi….
tetapi pheromones Phero-X™ kalau dihidu, akan membuatkan anda tertanya-tanya… “bau apa ni”… hemm…

Harus di ingat, Phero-X™ bukan lah minyak pengasih yang berunsurkan perkara negatif.

Banyak Orang Tak Faham Fungsi Phero-X Rupanya.
Saya Kongsi Fungsi-fungsi Phero-X dengan anda semua ok…

Disebabkan kandungan Pheromone jenis Androstenone yang tinggi, maka kesan-kesan yang akan diperolehi adalah :-

1. Aura
Aura kelelakian akan menjadi tinggi secara mendadak… Kerana hormon Androstenone ini akan menyebabkan minda bawah sedar pemakai tahu bahawa hormon kelelakiannya ditahap maksima.

2. Orang sekeliling
Orang sekeliling akan tertanya-tanya di dalam hati… Bau apa yang mereka hidu… Diri sendiri pun akan pelik dan tertanya-tanya bau apa… Sedangkan anda memakai Phero-X…

3. Mesra
Kenapa orang yang berada dalam jarak 1 hingga 5 kaki akan lebih mesra setelah mengenali anda dalam 2-5 minit pertama??? Jangan pelik kerana Androstenone mengubah minda bawah sedar orang yang berada disekeliling menjadi lebih peramah dan terbuka…

4. Menstrual/Kesuburan
Hormon Androstenone yang dihidu wanita, akan membuatkan perkitaran haid wanita menjadi teratur. Tahap kesuburan mereka juga akan berada dalam tahap optimum. Ini adalah kesan akibat menghidu Androstenone.

So kepada yang guna Phero-X dan tidak memahami kegunaan Phero-X, mungkin akan keliru…

Phero-X cuma meningkatkan keterampilan anda dengan Aura Hormon Androstenone… (Tidak Lebih Dari Itu)

Pasti akan ada yang bertanya,,, Adakah Phero-X berkesan???
*(Jawapannya) Ia berkesan untuk saya…
Ia juga didapati berkesan untuk kawan-kawan saya…

Jika anda menjual/membeli Phero-X… Saya rasa dah banyak testimoni yang ada… Berlambak-lambak!!!

Jadi kalau ada pelanggan yang tidak appriciate, tidak suka dan tidak hargai Phero-X… (Jangan Hirau,, Ada Moneyback Guarantee)

Produk berkesan… tapi mungkin mereka expect yang lebih tinggi… contoh bila pakai Phero-X… ada makwe akan kejar mereka dan bogel dihadapan mereka…. kah kah kah …. Ini mustahil sebab wanita-wanita Malaysia punyai harga diri yang tinggi!!!

Kerja keraslah skett brother… Berkenalan dulu.. Kenal hati budi… Barulahh tackle…

Sekian dari saya…

Warga-warga penjual/ejen Phero-X yang bekerja keras,,, disamping mencari rezki yang halal… Anda juga telah berhasil menjadikan ramai warga Malaysia berkeyakinan tinggi dengan keterampilan mereka…

Tahniah!!!

Hidup Phero-X…
Cubalah… Anda pasti teruja!!!

Tempah Phero-X™ Online

CARA MEMBUAT TEMPAHAN

Tempahan boleh dibuat melalui:-
Maybank2u.com / Maybank Atm Cash Deposit
CimbClicks / Cimb Atm Cash Deposit

1. Bankin RM49.00 ke Akaun :

Nama : zanuddin bin nawang
Nama Bank : Maybank Berhad
Acc No :155126999034
@
Nama Bank : CIMB Bank
Acc No : 05040000606107

2. Simpan segala bukti transaksi pembayaran anda.
(Simpan sehingga anda menerima barangan anda)

3. Sms / Call : 019-3019978
Berikan butiran lengkap berikut :

Nama anda
Alamat Anda
Bank In
Jumlah Transaksi
Masa transaksi
Tarikh transaksi
Kod Produk : PHR

Contoh :-
najib bin ali<space>No 2, Jalan P/9a, Kawasan Perusahaan Sek 13, 43650 Bandar Baru Bangi Selangor<space>Maybank<space>RM49.00<space>10.00AM <space>240709<space>PHR

maklumat lebih lanjut

sila layari website ini http://lelakiperkasa.com/phero-x